Entrevista con la Dra. Paula Barrett, autora del Programa AMISTAD
Video de un reportaje hecho en Australia sobre la Dra. Paula Barrett y el Programa AMISTAD
Evidencia y efectividad del programa
Recomendado por la Organización Mundial de la Salud
FRIENDS Program included in SAMHSA’s National Registry of Evidence-based Programs and Practices – NREPP
Certificado NREPP – Estados Unidos
Reportaje sobre el Programa en la Revista TIME
Una evaluación del programa, versión para niños de primaria y secundaria
Una evaluación del programa, versión para niños de preescolar
Video con Testimonios de Irlanda
Página internacional de FRIENDS for Life
National Research Council (página 74)
Una evaluación del programa en comunidades de bajos recursos
Reporte del Gobierno de Nueva Gales del Sur confirmando la efectividad del programa AMISTAD
Además de ser reconocido en revistas científicas top a nivel internacional, el Programa AMISTAD también ha sidoreconocido por The Cochrane Collaboration, The Cochrane Library, 2007 en los temas de:
1. Psychological and/or educational interventions for the prevention of depression in children and adolescents (Review), by Merry S, McDowell H, Hetrick S, Bir J, Muller N; and
2. Cognitive behavioural therapy for anxiety disorders in children and adolescents (Review), by James A, Soler A, Weatherall R.
El programa es también recomendado por:
3. Preventing and Treating Anxiety Disorders in Children and Youth A Research Report Prepared for the British Columbia Ministry of Children and Family Development June 2004, by Charlotte Waddell, Rebecca Godderis, Josephine Hua, Kimberley McEwan, &William Wong;
4. Prevention of Mental Disorders, Effective Interventions and Policy Options: Summary Report, by the World Health Organization, Department of Mental Health and Substance Abuse in collaboration with the Prevention Research Centre of the Universities in 2004;
5. Preventing Mental, Emotional and Behavioral Disorders Among Young People: Progress and Possibilities, Board of Children Youth and Families Division of Behavioural and Social Sciences and Education, National Research Council and Institute of Medicine , of the National Academies, United States of America, 2009; and
6. Alison L. Neil &, Helen Christensen, Efficacy and effectiveness of school-based prevention and early intervention programs for anxiety, Clinical Psychology Review 29 (2009) 208–215.